måndag 31 januari 2011

Soft kväll i Melkbos

Vaknade rätt utvilad i morse efter tidig sänggång igår, kändes skönt må jag säga! Alla var lite tidigare upp idag, efter frukost och packning körde vi ner till en surfbutik och spanade lite, Gabe köpte ett par shårts.

Det var svag vind så vi tog en lunch i Bigbay, när vi satt och åt började parasollerna vaja, så efter maten drog vi först till Milnerton och kollade, där var för små vågor så vi körde till vår vanliga parkering på Sunset.

Ännu en fin dag här nere



Jag kände inte för att köra då det såg rätt mediokert ut, satt istället och stekte mig i solen och tog lite bilder, efter ett tag drog vinden på ordentligt och Gabe kom upp och var inte helt nöjd med sin segling.

Junioren



Andy onehand



Nu vet man att det blåser!!



Så vi pep hem en sväng och jag tog mig en kaffe och fixade lite på datorn, sen var vi på g ut igen och jag trodde på Melkbos ikväll, på vägen dit stannade vid i Haakgat och kollade, det såg faktiskt inte värdelöst ut men trodde mer på Melkan.

När vi kom dit var det ett par andra vindsurfare där, säg 150 stycken. Jag riggade snabbt 4,2 vilket såg lagom ut, ut och det var sådär perfekt göttigt drag i min superfreak, kom snabbt in i ett skönt flow.

Ser ni några segel?



Höjdade upp en bit för att få lite utrymme, här kunde man får lite goa vågor och bra speta innifrån för hopp, har helt klart kommit igång med hoppandet, det gäller att ha fokus och söka sig till ramperna, kämpar fortfarande med bakåten, har svårt att komma rätt i avstampen här nere. Fläskade på en delayed som kändes bra, lagom hög med en soft landning.

På väg ner



Slide



Spray



Skön avslutning!



Mot slutet började vinden lätta en aning och vågorna blev mycket renare, nu hade även många gått upp och man kunde plocka fritt, fick helt klart en riktigt skön avslutning precis när solen gick ner bakom horisonten.

Nu är jag laddad på mer hopp, bring it!

Inga kommentarer: