lördag 29 januari 2011

Platbomm och Sweet Sunset

Gårdagen avslutades med lite utgång för gänget, vissa drog på fullt och vissa kom hem senare, Gabe väckte mig vid 6 snåret och ville komma in ;-)

Så det var inte helt oväntat jag som var uppe först runt 10 och styrde upp huset lite medan jag käkade frukost, kollade lite prognoser och beslöt mig för att ta ett surf i Bigbay.

Det var lättare sagt en gjort, det såg skitfint ut på Kamers men min bräda gick inte att dickdiva och jag kom inte ut, försökte få lite vågor i Bigbay men det var svårt och stora set som closade, jag fick nog och tog hämtmat på Mug & Bean

Strutsen Börje



Babianen Steffe



Sedan fick jag fart på Junior som skulle haka på ner mot Kapet, vi packade bilen och off we went, vi rattade ner mot Muizenberg, Fish Hoek och Simonstown innan vid stod vid entrén till Cape Point, klart spända rullade vi ner mot Platboom, som blev ett platt fall då det var cirkus 2 m/s vid ankomst, jahopp...

Platboom bay



Det fick bli lite turista, vi körde upp mot Fyren på Cape Point och spanade in utsikten, magnifikt! Vi strosade runt en stund och kändes oss lite som turister för första gången på resan, inte så svårt när man hörde närmsta Japans Nikon smattra på som värst k-pisten. Efter samtal hemifrån tog vi en pizza och satte full gas mot Sunset, det hade börjat blåsa.

Karga klippor



Cape Point



In the alley



Vi tog vägen mellan bergen hem och det kändes som en snabbare väg men inte fullt lika cruisig, när vi kom mot centrala Cape Town ringde vi boysen som riggat 4,7 på Sunset, det såg bra ut!

Kom dit lite slut efter dagens resa och Smackade på 4,8, hade fullt drag direkt och vågorna var nog oväntat bra, fick på grymma träffar och satte nog min bästa Aerial någonsin, bra lyft från vågen och landning precis framför skummet.

Sunset fläskar på



Det tog inte lång tid innan Doktorn kom, sprang snabbt ut och riggade ner till 4,2, lite lite tunt till en början men helt perfekt kort efter och smörigt drag ut och in, det var sådär så allt började stämma in här, ett par dagars segling i bagaget, brädan, riggen och förhållanden kändes Konge!

Old skool ripper



Jag gick all in på de flesta vågorna och fick ibland smisk men många gånger sköna svängar och fler Aerials, ville nästan inte sluta med solen snabbt sjunkade mot horisonten, sprang upp och brände av lite foton, men det såg så bra ut att jag mörkret till trots drog ner prylarna och tog ett par vågor till.

Sunset i sitt esse, nu är man bra mör men det blir till att ladda om, mer segling på schemat för kommande dagar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar jag vore strutsen, då hade jag sluppit snö och skit iallafall....

Bilderna från sunset ser lite nasty ut då de är tagna i motljuset. Ser nästan ut som hemma i färgerna :)

/Börje

Andreas Choulet sa...

Ser ut som det ska vinda på ordentligt hemma iaf, det lär väl slå bort det mesta.

Avslutningen på dagen var riktigt härlig, kändes som en bra dag hemma med nedriggning i mörker :)

Joakim sa...

Ja det är ju gott för dig att du får fin segling. Här hemma hade vi årets första bomkörning. Prognosen visade fin segling men det blev fika på break bravo och lunch Dalen istället. Fortsätt att rippa

stg sa...

Gnuuuuu - visste inte du skulle byta frisyr
Typ 1mm Wellcome Home
Surikaten hälsar