söndag 23 januari 2011

Heldag på Sunset

Fick sovit lite längre idag och det var lugnt på morgonen så det var ingen stress, man har ju semester, drog upp Gabe och snart var alla uppe för frukost, ägg och gröt med kaffe går hårt.

Martin Lundgren skulle komma idag så vi drog ner mot Sunset för att kanske hinna köra innan han skulle hämtas på flyget, vinden hade inte kommit igång så vi väntade lite, jag och Gabe riggade men A&A hann inte köra så de drog iväg.

Inte så pjåkigt...



Dock missade de inget då vi kajkade runt dryga timman utan större vindökning, sedan pang kom vinden, jag hade 4,8 på och det var gött drag till en början, fick nog bäst vågor under tiden med 4,8, fina 2 metare med hög frekvens rullade in.

D-38 Kenneth rippar bra



Sedan kom vinden ordentligt och många bra seglare dök upp, D-38, K-800, S-66 m.fl hög nivå på seglingen och svårt att inte bli inspirerad! Jag körde mest på full on vågsegling med en shove-it som undantag, hade numer riggat ner till 4,2 och det var smaskigt drag.

Gabe på en bölje



Martin flyger från flyget



Seglade så länge jag orkade och sedan droppade även vinden en aning, lite fotosession på grabbarna och soft nedriggning i solen var nice.

Nu är jag inseglad och klar, dags för ladd imorgon!
Go big or go....

Inga kommentarer: