torsdag 27 januari 2011

Sunset och Haakgat

Det var en lugn dag igår, så det blev solstek och fika i Bigbay, på kvällen började vinden blåsa, vi drog ned till Sunset men det såg mediokert ut.

Gabe drog dock ut och jag hakade strax efter, det blev lite att blöta håret med planing men inget mer, soft kväll med käk serverat vid hemkomst, gott!

Sov riktigt gott och allt kändes bra imorse utom magen som strular lite, shit the same ;-P idag var vinden mer på hugget, nere vid Sunset vid 12 och sulade 4,8, träffade även upp Rikard från Skåne som kom i helgen.

Gabe goes off



Junior shows off



Till en början var det inget vidare, svårt att hitta vågor och byig vind, men efter min foto paus såg det betydligt bättre ut, släppte lite på seglet och hade riktigt gott drag, lite för mycket för bekväm hoppning men för vågorna perfekt.

D-38 backloop



D-38 rippin



Kom in i rätt bra flyt och vågorna hade plockat upp 1 meter, fick på bättre svängar med mer fart nu och kunde gå på lite Aerials, svårt med timingen på Sunsets vågor men en och annan landade jag i skummet, gott snack.

Bailout



Kände efter ett tag att det var matdags så vi tog en lunch på Bayside, riktigt gott käk, jag tog Strutsburgare och proteinsmoothie, sen hem med en kaffe och morotskaka på det, laddad för kvällens session!

Vi drog ut mot Bigbay för att kolla läget, det såg inte helt dumt ut, men mycket folk, jag var taggad på Haakgat så vi körde dit för att kolla, när vi kom dit såg det ganska massive ut, mast+ hade jag inte ont i magen innan hade jag det nu....

Haakgat



Riggade freaky 4,2 och gick ner mot stranden, stod en stund och kollade av läget, hittade en skön lucka att pipa ut genom seten, sweet!

Här vill du inte vara!!



Jag går ner på ett mindre set



Höjdade ut en bit och kände lite på svallet, det var en del set som var klart massive, i efterhand kanske jag fegade lite för mycket, det var dock första gången jag seglade här och det kändes dumt att satsa för hårt med nästan 2 veckor kvar.

Höll mig rätt långt ute och plockade de lite mindre seten, fick iaf ett par tre sköna vågor med helt släta face och 2-3 svängar i logo till mast set, the real deal!

Andy hittar ett bra set



Det var inte direkt crowded trots många bilar på parkeringen kanske 10 man ute, bla Klaas Voget och Victor, Klaas seglade grymt och hans sista våg var helt sick, top to bommom Angulo style, killen kan segla!!

Voget in the zone, ser ni honom ;-)



Någon får en grym sunset ride



Var rätt nöjd så iom att swellet peakar imorgon, det blir spännande segling imorgon!
Livin the dream!

5 kommentarer:

Rille sa...

Grymt med Haakgat Endy. Bästa spotet i SA? Kräver bra svall dock.
Ha de /Rille

Andreas Choulet sa...

Det är säkert ett av de bättre spoten, vågorna var helt smooth trots 4,2 vind.

Får en ny chans på det idag!

Anonym sa...

Gött swell. Kör där fler dagar och längre tid så vänjer man sig vid sizen. Tänk på tidvattnet och kelpen bara, åkte in där ett par gånger sist :) . Hoppas det kommer mer swell, ladda på!
Fler pix, fler pix!

/Börje

Unknown sa...

mustigt var ordet.
börjar fundera på om inte SA kan va nåt nästa vinter, har lyckats bomma det genom åren..

Emil Håkansson sa...

Fett! Nu längtar man lite...

Ses om ett par dar!