tisdag 1 februari 2011

Bra ladd i Melkbos

Denna dagen blev i princip en upprepning av gårdagen fråntaget att vi inte seglade på Sunset, efter spotcheck där tog jag och Gabe tog istället en soft lunch på Bayside och drog hem och slappade lite.

Efter någon timma blev vi lite rastlösa och packade oss norrut, Melkbos nästa! När vi kom fram på vägen såg det fasen bra ut, Sunset hade sett rätt värdelöst ut innan. Trodde på en lagom 4,2:a och det var precis vad vi fick, dock senare övergående till mental.

Vinden kommer även till Melkbos



Gabe lunkar över sanden mot vattnet



Man har fått bra rutin här nere nu och blir inte alls så trött i seglingen, det är stor skillnad från när man kom. Körde på utan att någon speciellt hände och försökte hitta en skön rytm, go with the flow!

Blev ju taggad på hopp efter sista dagarna och oj vilken skillnad jag lagt i min segling, pang pang och smäll, hajjar ni?! Hursom kändes det som hoppen börjar komma igång och idag var första dagen med mer hopp än vågridning, började tweaka på mina moves och fick så attans skönt häng i en shove-it, ställde sedan ner en bra bakåt, I was in the zone, slashade en våg inne och var attans nära på en taka.

Throw some spray ey



Jag flyger över de andra, hoho



Kände att det var dags att läga i en ny växel, som på beställning säger Andy inne vid kanten, dags för pushloop??? Ok första vändan ut full gaz i 4,2 och smack på första rampen går jag lös, roterar runt och vattenstartar ur, ok?! det var ju inte så farligt, drar på 100m till och pang, roterar inte runt fullt så mycket och knäar rutan i seglet, åkay med det var ju lungt PVC rutan i mitt freak bular lite men återfår snart sin form.

Kommer ner från en pushloop



Senare ställer jag ner en bättre pushie och en framåt med riktigt bra fart ur. Fasen det är ju kul att hoppa :I efter seglingen känner jag att min kropp är mörbultad, 15 dagar segling nästan på raken är nog det mesta jag kört så intensivt.

Fick lite skön massage av Martin efter maten och nu känns det som jag klarar sista dagen imorgon innan vinden tar en paus.

2 kommentarer:

Basse sa...

Bra jobbat!
Jag tycker det krävs kontinuerlig segling för att komma vidare med hoppen så jag hoppas Maui ordnar det lite.

Ladda på!

Andreas Choulet sa...

Precis, jag kom in i hoppseglingen nu efter 3 dagar, kändes kanon :)

Imorgon blir det roadtrip österut!
Hade gyt!