söndag 6 februari 2011

Slö söndag med surf i Bigbay

Igår afton hade vi Braai hemma i huset och det var riktigt trevligt, kom lite blandat folk så det var kul att träffa nya människor.

Såklart blev det lite utgång senare och jag drog på lika hårt som grabbarna, lite fest innan hemresan kunde jag kosta på mig, så man var inte direkt piggast i stan idag :-P

Gabe skulle dra hem idag så han var sugen på ett sista surf, vi drog iväg och kollade Bigbay men det var inte övertygande, fick bli lite poolhäng innan jag körde honom till flyget, hoppas resan går väl!

När jag kom tillbaka hade Pontus och Manno kommit, lite påfyllning i huset. Vi drog ner mot Biggan i eftermiddagssolen, det var varmt och nästan vindstilla, på med gummit och ut i böljan blå.

Det var inte så lättsurfat men jag fick relativt sett riktigt bra vågor, kom med på allt jag paddlade på och fick tom en riktig cutback med vågsurf brädan, gillar även att gå på vänstervågor och lägga backside svängar, kul att man utvecklat även här.

Sedan blev det lite aftersurf på ett Kafé de andra tog drinkar men jag tog en riktigt god milkshake, bra för bakfyllan de, jag stack hem lite tidigare och fixade lite med tvätt och sånt, snart hemresa men lite mer surf hinner jag nog :)

Vi ses snart på lineup!

Inga kommentarer: