onsdag 2 februari 2011

Silwerstroomstrand onoff

Lite avtacklad på samma visa varje dag fick det bli ändring idag, efter frullen stack jag och Gabe in till stan för till shopping, blev mest för Gabe såklart eftersom jag redan har en del :-P köpte dock en tröja till svägerskans son.

Sen förslog Gabe en lunch i Camps Bay och det lät trevligt, varmt som satan var det idag och det fläktade skönt när vi kom fram, satte oss utmed strandpromenaden och tog oss lite gott käk, väldigt fint och mysigt var det där.

Vi fick rapport om Witsand med 3,7 vind, jag blev lite sugen men Gabe avstod, när vi kom hem frågade jag Martin som var på, det var dock inte hans bil som inte startade, efter massa mickel fick han avbryta och köra hem.

Silwerstroomstrand



Då brände vi vidare norrut mot Silwerstroomstrand, en sjukt udda ställe som känns som en övergiven sommarby, står en massa tomma hus och finns knappt något folk förutom personal vid bommen längst upp.

Trevlig utsikt!



När vi kom ner till vattnet såg det inbjudande ut, efter lite velande riggade vi eller jag eftersom Gabe glömt sin påse med tillbehör upp 4,2, pep ut och hade ok drag, verkade vara jämnare vind här och helt klart renare vågor, sweeet det kan bli något...



Fick någon bra sväng innan vinden började lätta, Gabe övertog min prylar men fick ge sig efter 2-3 rundor då vinden var för lätt, riggade upp 4,8 och drog ut, nu måste det vara spätta?! nahe då hade vinden åter lättat igen.

Vågen får en karatespark



Guppade ändå runt lite och plockade nån våg, synd att man inte fick känns på potentialen på stället som kändes bra.

Another shitty day in Africa



Anyways, nu är det sovdags för imorgon drar vi på en roadtrip österut, får se om det blir uppdatering av bloggen, annars kommer det senast på lördag.

Stay stoked!

Inga kommentarer: