fredag 15 februari 2013

Sista dagen i solen..

Söndagmorgon och jag vaknar piggare än på hela veckan, vi var ute och åt igår sen tog vi en drink men det var så möe sprit i den så det blev inga fler efter den, unge Alex var sugen på mer men gubben drog hem honom ;-) han var nog glad för det sen!

Vi startade lite saktare än vanligt och kände ingen stress, efter frukost med äggamacka och kaffe tömde vi ur bilen på vindsurf och lämnada Corralejo mot North Shore igen....vi körde upp till El Hierro men förhållanden var inte speciellt upphetsande så efter en stund beslöt vi oss för att köra och tanka/tvätta bilen lite.

När arbetet var utfört tog vi lunch på Pastelo men efterföljande morotskaka, oslagbart! Mat i magen och glada i hågen drog vi tillbaka till till Bubbels som nu såg surfbart ut.

Det var dock svårsurfat allan, setet kom lite till höger och vänster men med vågsurfing gäller det att ha tålamod, när jag började känns mig trött på att paddla runt tog jag plötsligt 4-5 vågor på 20-25 minuter, inga superhöjdare men det är kul att komma upp när man väntar mycket.
Sen var jag nöjd och gick upp för att lägga mig i solen och suga in lite värme, idag var det 24-25 grader så det var gött, hade även utsikt över surfet där en kille med uppblåsbar sup flög runt i vitvattnet, prima underhållning ;-)


Bubbels som borde heta Doubles idag 

 Ser ni den flytande brädan?













 När Alex kom upp var han sådär nöjd, många av vågorna dubblade hela tiden och pötsligt kom ett stort set som slukade det mesta i sin väg, tufft även för en duktig surfare.
Vi packade ihop och tänkte var ska vi surfa vår sista session? eftersom det var offshore vind i Cotillo tänkte vi att vi drar dit och ger det en sista chans, när vi kom dit såg det faktiskt bättre ut än på länge och det var gott om surfare i vattnet, så vi suited up för en sista session.

Ner för den branta klippan och ut genom shorebreaket, här kom vågornai fina set men åken kan bli mycket korta om man väljer fel set, dock inga problem att komma ut och hålla position, jag paddlade in på ganska många vågor men var inte snabb nog för att komma runt sektionerna, smack säger det på huvvet då.

Blev kall ganska snabbt och fick gå upp, Alex surfade på dryga 45 min längre och jag satt uppe vid bilen i kvällsolen och sög in de sista timmarna vid vattnet, härligt!
Ska skriva ihop en summering av veckan och hur surf/vindsurf upplevdes på Fuerte.


Varje resa har sin get, eller hur Steffe? 


Sunsetsurf i Cotillo 



Inga kommentarer: