fredag 1 februari 2013

3,7 i Dalen

Ice ice baby, ja med större delen av västkustens spot täckta av is så är ofta Bjäre ett säkert kort. Vi var 10 glada dudes som hade samlats för lite crisp segling i Dalen denna förmiddag.

Jag mötte upp en massa glada skånepågar som Jocke, Jonas, Paddy, Lomma Boysen m.f.l och tom en öbo på utflykt, jag var ensam att reprensentera Halland denna dag på vattnet, kom igen så?! Ja Robert var där med sin lins så lite crisp bilder lär dyka upp senare.

Valde SF 3,7 och det var megatryck första timman, lite svårt att få något radikalt gjort när man en gång trillat i blivit spolad var man inte direkt sugen på att bada frivilligt, Per M's påstådda vattentemp på -1,5 kändes inte helt omöjlig då jag åkt på spolning och fick en smärre chock, på vattnet var det dock inga problems :-)

Vid 11 hugget droppade vinden av och de flesta bytte segel, jag släppte lite och låg en bit upp för att ta några sista vågor, sen var armarna helt slut och tiden likaså.
Mycket skönt att komma ut igen, nästa gång surfar jag i 20 gradigt vatten, mumma!


Boysen riggar upp sina småsegel 


The Local ute - Gnarly! 


Lite spotcheck på vägen hem, Bjäre har sin bryt! 

1 kommentar:

Petter S222 sa...

Tackar för guidning och sällskap. Syntes att du har rutin i Dalen! Hoppas på revange snart igen, kände mig duktigt ringrostig på vågbrädan...