torsdag 7 februari 2013

4 sessions, 3 spots, 2 dudes, 1 dag

Dag 2 på ön blev surf från morgon till kväll, något som i kombination med dålig sömn och kanske ett medsläpat virus gav mig feber som hållt mig ur vattnet nu 2 dagar :/

Dagen började extremt tidigt så jag sovit dåligt, tips för alla medelhavsländer, ta med egen kudde!!!! Några koppar kaffe och en stadig frukost senare var vi på banan. Vi åkte kustvägen - grus, grus, grus bort mot Majanicho eftersom prognosen visade på ostlig vind mellan 10 och 12 meter, vi var nästan först där och det var ingen vind att tala om, skruvade lite brädor och det fyllde på med folk.

Jag riggade upp och efter 20 min velande gick jag i som försökskanin, vinden var väldigt offshore och lätt/byig och jag fann mig själv kajka omkring utan att kunna uträtta något, ett tag friskade vinden i men den var så offshore att man inte kom in på vågorna, jag fick simma in.....

Alex var nu sjukt surfsugen så vi rullade bort mot Hierro där det var gott om folk i vattnet, vi båda gick i och jag trampade såklart på en sjöborre men inte så farligt, i vattnet var vågorna riktigt fina, det var dock väldigt många duktiga unga surfare som tog nästan alla vågor, jag fick iaf en bra våg Alex fick bra fler.

Nu kurrade magen och vi tog en burgare inne i Lajares där bl.a Witchcraft ligger, sen tillbaka till Majanicho där vi på vägen sett flertalet vindsurfare ute, fick beskedet att vi missat vinden, men det var fortfarande 2 ute och jag tänkte att kan dom kan jag, lite bättre grundvind nu men ungefär samma visa som tidigare och ute såg jag även att Udo och Hans hade 100 liters custom vågbrädor, simma igen....

Efter denna sejouren var såklart Alex surfsugen igen och vi körde bort mot North Shore där vi efter snabbt stop i Cotillo hamnade i Punta Blanca, det var lite folk i vattnet och vågorna såg fina ut, jag hände åter med ut men hade inte mycket kvar att ge i kroppen, det var kämpa som gällde och jag fick inga vågor utan bäddade snällt upp för febern som ett brev på posten.

Imorgon fredag hoppas jag att jag är tillbaka.


Kaaaffffe 


Fuerte är en torr ö 


På väg ut i Majanicho 


 El Hierro - Left


Eftermiddag i Majanicho 

3 kommentarer:

Fisken sa...

Inte dumt alls......

stg sa...

om det är ett stg virus så är det inte att leka med!!!
ride on dudes

Anonym sa...

Sweet, ser riktigt gött ut! Inte kul med sjukdom dock. Jag tror du fick skiten hemma, jag och hela familjen åkte på kräksjukan i veckan.... Hoppas ni får fina sistadagar och de e gött å se att du vågar dig ut på okända vatten. Surf on! /Börje