torsdag 1 december 2011

Sämre vinkel tack?!

Fick ju hoppa seglingen igår eftersom jag åkte på magsjuka i tisdags, mycket troligt att det var Dogge eftersom både Steffe och Pierre hade samma symtom :P

Tog det lungt på morgonen men kollade faktiskt inte prognos/mätning, blev inte helt överraskad när det var lite platt i Vilshärad, vinden var klart sideoff, kollade proggen i mobilen som såg bra ut.

Tog 3,9 kanske något optimistiskt men det visade på ökande, gick ut strax efter 9 och första timman fick jag inte mycket gjort, sen ökande vinden och jag planande lätt på utsidan, där inne var det dock tunnt, hade inte hjälpt med större segel heller, byigt var det. De vågor man fick var dock nice, bra vinkel innebar ju full fart och vertikala svängar.

Körde tills klockan var slagen och fick ge mig, vid nedriggning verkade vinden macka på ordentligt, de som kom senare fick säkert fin segling.

Får ta revanch på lördagmorgon!!!
//Endy fortfarande utan handskar


Ganska öde, ser ni mig?



Sideoff!

En sväng på insidan



Seeearching, seek

...and destroy


Inga kommentarer: