fredag 9 december 2011

Full sprut på Dogge

Jisses amalia, nu måste Berits storasyster kommit på besök för idag var det duktigt med vind! Prognosen visade först på mer sydligt men efter frukost väntade jag lite eftersom det skulle vrida mot sv-vsv, så Vilshärad var utesluutet, dessutom tar Dogge vinden bättre när det så mycket.

Rullade ner till Dogge 09,30 och det var massive! kollade vindmätaren vind 21,5 byvind 26,3 hehe bara att dra fram SF 3,5 och smacka på! Fish kom och anslöt och såg även en annan seglare vid bodarna, det var Love som tagit sitt förnuft till fånga och dumpat Vilshärad.

Första vändorna var lite smått insane, full, jag menar full macka från vattenbrynet med 3,5 och en dörr aning på glänt en bit ut ;-) let's go! Seglade första vändorna utan handskar men det var lite småkyligt, antagligen mest för att det var så mycket vind, så jag fick in och dra på ett par.

Det gick ändå rätt bra trots psychovind, klart mest vågridning, ville hoppa men någonting sa åt mig att spara mig till morgondagen då man kanske, kanske kan segla 4,2. Det var hursom en riktigt fet session och jag körde tills mina armar var helt slut. Filmade en hel del så det blir nog en liten rulle av det.

Hoppas nu det inte blir full sprut hemma ikväll ;-)
Dogge ordinerar en kall bira och en stadig kapten!


Ready to roll 

Ut i kriget 

Lägga ner var ett måste 

Shredda det bruna guldet




Inga kommentarer: