söndag 4 december 2011

Stoked på Åsa

Som det har blåst, vart ska det sluta?Har haft lite oflyt i mina senaste sessions(igår Vilshärad fick jag ingen ordning med 3,5) med idag var det gött, vädret, förhållanden och goa gubbar på vattnet!

Var ett par tre år sen jag seglade Åsa sist och det tog lite invänjning innan jag hittade hem i vågorna, var ändå nära ett par sten med klarade mig utan större problem :)

Var ett gott gäng på plats som sagt och det fyllde stadigt på under dagen precis som vinden, jag körde Banzai 3,9 dagen lång och det funkade fint, mot slutet drog det på ordentligt och då provade jag nedre öljetten vilket gav ett mycket mjukare och förlåtande segel, skönt!

Hade ett par klart fina vågor och hoppade runt lite, mot slutet började det såkalrt bli finare och finare men jag var för trött, snackade lite skit med David och tog ett par bilder(nedan)

Tack för sällskapet och extra till Basse som bjöde på bulle!
Stay stoked!
Endy



Local ripper visa avar skåpet ska stå!



Redo att rippa


Bra timing!


Dagens hjälte Rille pustar ut efter 3 hårda timmar

2 kommentarer:

Petter sa...

Ser magiskt ut!

Andreas Choulet sa...

Magiskt kul! Vore även kul att se lite vågbilder från G-land är sjukt pepp på att åka dit!