onsdag 14 december 2011

Wicked Vilshärad!!!

Oh my gott! Vilken dag det blev idag :D
Kom loss från barnpassing vid 10 och stack ut mot Vilshärad, trodde det skulle vara lite soft segling med 4,2-4,7, när jag kom fram såg jag hur det bröt långt, långt ut....score!

Nattens och morgonens vindar hade dragit upp feta vågor i kontrast till vindstyrkan, jag valde Banzai 3,9 som var helt perfekt, precis lagom stort för att komma igång och lätt som en fjäder på vågen.

Kom ut en bit och det var inte sant, det kändes inte som Sverige, inte som December. Vågorna bara pumpade in i set, solen sken och allt bara stämde. Fish anslöt kort efter och sedan pågick 2 timmars tjoande och rippande, det var som man inte ville att det skulle sluta och jag var också lite sen in eftersom jag bara inte kunde sluta :D

Det var nog bästa förhållanden jag seglat i Vilshärad på riktigt länge, allt var perfekt! Tog det lungt med hoppen efterom knäet kändes av lite, fick dock ett sjukt lyft en bit ut där seten var väl över mast och bara svävade, sick!

Fish tog en stund bakom kameran och här följer lite bilder.
Ut och kör nu, Sverige ÄR fantastiskt!



Sol, sideshore och smått magiskt!



Dagens kit var perfekt!



Stor våg eller låg bottensväng, ser ni?

Caaaaarve



Vertialt skare va!



Komsi låt mig få träffa dig, hårt!


 .


Smack, där satt den!




Om sundén själv får välja.

6 kommentarer:

Rille sa...

Fan va grymt. Och där satt man på jobbet och missade allt..

Andreas Choulet sa...

Det kan du skriva upp :-) hade varit en grym dag att avsluta året på men det blir nog mer suf...imorgon :P

Ses nästa gång!

Anonym sa...

Möte på jobbet annars hade jag kört morgonpasset. Det kändes tungt att se seten i soluppgången men sen tvingas åka till jobb. Jag såg att var bra och stort med kanonriktning.
Magnus

Anonym sa...

Din lilla gås - ligger hemma med magsjuka igen vi körde ju dogge i lördags# thats the shit #grymma vågor o härligt kört / stg

Andreas Choulet sa...

Mag: Ja jag bara önskade att fler hade fått vara ute och njuta, hoppas vintern levererar fler fina dagar!

Stg: Du tog antagligen ingen Kapten på kvällen, det är ett måste numera ;-) krya på dig!

Basse sa...

Satan i gatan, ser ut som killersession minst sagt.
Rätt åt er!