tisdag 13 december 2011

Full on Ugglarp

Efter förra veckans?! miss i Vilshärad valde jag att dra till Ugglarp som levererar roliga förhållanden på SSO, inte största eller renaste vågorna men ren sideshore och en kul mix av hopp/ridning.

Såg inte helt inbjudande ut på vägen upp men framme var det rätt nice, valde 4,2 vilket visade sig helt rätt, jag och Fish drog ut och det var full power och bra vågor (nästan helt platt i Vilshärad)

Började direkt att ladda och ställde ner en skön delayed, sen in och ladda ut för en ny runda där jag drog av en monsterponch på utvägen, landningen var lite blöt, jag vattenstartade upp men satans vilket lyft, gött me ladd!

Stack in och justerade seglet lite och Fishen tog en runda på kameran, tyvärr lirar inte riktigt Fish foto så det blev inte bästa utdelning, han gick dessutom in precis när dagens setvåg på 2,5m rullade in och 4 sköna svängar i ren sidvind skars upp.

Det blev en go ladd session med lite ponch, shove-it och pushloop, mixed result men sjukt kul! Vågorna var  även klart över förväntan och jag fick fler riktigt bra svängar, lite ovant med ren sidvind men jag klagar inte ;-)

Knät känns lite svullet just nu, får se om det pallar morgondagen, ser ju bra ut!
Stay stoked!
Endy


Två sköna kit



Inte läge för en drink på stranden...






In the pit


Skön cutback

6 kommentarer:

Andreas sa...

Satt och tittade på, och imponerades av er från vår perfekta utsikt på restaurang Standkanten. Såg härligt ut, välkomna tillbaka till Ugglarp.

Mvh

Andreas Henriksson
www.Ugglarp.nu / www.Strandkanten.net

Andreas Choulet sa...

Hallå Andreas :-)
Kul att vi kunde underhålla! Kommer gärna tillbaka kanske med lite mer tid in och tar en bit mat!

Tack för besäket själv!

Rille sa...

Måste testa Ugglarp nångång. SSO som är en rätt omöjlig riktning annars. Undrar hur mkt vind som krävs?

Andreas Choulet sa...

Yo Rille!

Det tycker jag absolut du ska göra, sjukt bra på den riktningen, klarar tom lite SSO-SO då blir det sideoff och lite mindre men cleant!

SSO 11-14 räcker för bra vågor!
Shred

Basse sa...

Är det vid campingen man kör?

Andreas Choulet sa...

Basse: Japp, är det SSO går vi i på södra delen precis bakom klippan, är det mer SSO-SO går vi i norr om campingen.