söndag 27 november 2011

Dans med yrvädret Berit

Vi var många förvänatsfulla killar(kanske ett par tjejer också) som såg fram emot en dans med Berit, en del kanske fick sig en vals andra fick gå hem med brustet hjärta.

Det var en hel del hype kring "stormen", Götelaborgarna tillika Per och Basse var på hugget ganska tidigt och tog en espresso hemma hos mig innan vi snabbt stannade till vid shoppen och sen rullade ner på Dogges disiga parkering.

Det var vind, en lagom 3,7-4,0 när vi kom, jag hade ingen stress utan fotade först ca 45 min men sen blev jag för sugen och drog ut, körde SF 3,5 och det var helt klart lagom, hade kunnat ålla en 3,7 utan problem men var snäll och lånade ut både en, två och tre segel idag.

Hade lite svårt att hitta rytmen (var säkert inte ensam) eller så hade jag bara osis med vågorna, hursom lossande det aldrig riktigt helt, måste säga att Börje imponerade med sitt ladd idag, det sporrade helt klart och gav en del goa crasher i hoppen.

Körde på rätt länge och efter en sista vända ut när vinden vred upp sög helt musten ur kroppen, det lättade något och min 3,5 var för liten, kunde dock droppa in på några feta vågor och skära lite smör innan jag gav upp.

Vilken tur att det blir vågsurf imorgon så ryggen och armarna får vila lite ;-)
Var ska denna vinter sluta? prognoserna ser sick ut!


Basse får luft under brädan


Börje slashar inre Dogge


Skön sväng


Gräver på insidan


Chriss lättar, way to go!


Ponch på insidan, jepp den satt.

3 kommentarer:

Magnus sa...

Idag gillade t o m jag The Dog!
När det lättade ur var jag ensam med setvågorna. Sen efter kl 15 kom vinden igen 15-20m/s och vred upp mot sideoff så det blev suuuper ända tills solen gick ner.

Andreas Choulet sa...

Ja, jag glömde skriva in dig Mag, då kanske vi ses i det bruna nästa gång ;-)

Petter sa...

FETT!