lördag 23 maj 2009

Jobbet innan jobbet - Ringenäs 23/5

Så kan man nästan säga, dock får man tyvärr inget gage för det första jobbet men känslan räcker så långt så det knappt behövs. En något skakig prognos visade bra vind på natt och tidig morgon, då jag inte var så sugen på att gå upp übertidigt satte jag alarmet på 07,00, gick upp och det regnade och såg blåsigt ut, kollade kameran och vågorna pumpade in, snabb gröt och ut till Ringenäs.

Fasen folk är på hugget nu, ute vid 07,30 och redan 6-7 pers ute, lite kontrast på vinkeln idag, nästan sideshore gav lite byig vind längst inne men full macka en bit ut, vridet hade precis kommit och regnet hade slutat, så det var rätt bra timing, vågorna var dock svårare att finna rytmen med, kom väldigt mycket setvis och hade man oflyt fick man bara gippa och ut igen för att leta set.

Jag gillar personligen Ringenäs bättre när det är V-VNV än NV om det inte blåser 4,2+ men idag hade jag inte tid att kolla andra spots, ett safe bet! Körde på ett tag och fick till slut ett par bra vågor nere vid revet, bra svängar och skönt smack i cutbacken, då fick man lite tändning i seglingen!

Vågorna tappade och vinden blev lite mer hålig så jag nöjde mig vid 09,30 och körde hem för att ta en dusch innan jobbet!

Surf är livet!

Inga kommentarer: