söndag 31 maj 2009

Gott väder i Gislöv 30/5

Mycket vill ha mer är ett välkännt uttryck hos surfare, så fort man fått bra segling vill man ha mer och med en prognos som var lite för bra för att avstå var det åter dags för surf i Skåneland igen.

Skickade ut 6-7 sms med frågan, Gislöv imorgon? och fick dåligt med napp, det slutade med att brossan F följde med, bussen lämnade Halmstad strax efter 7 och var framme en stund innan 10, vi möttes av sideoff och rena vågor som rullade in nere vid pointen.

Vinden var bra nog för 4,7 och ute var det bra bra spätta i grejerna, brossan såg jag inte till på en stund så jag åkte in och såg att han låg kvar i brytet, idag var det verkligen superlätt och byigt på insidan så det var inte direkt nybörjar vänligt, efter lite peptalk och push kom han iaf ut genom brytet och kunde plana iväg ut genom vågorna, skam den som ger sig!
En bit ut möter jag Freddie och smäcker av den grymmaste och skönaste framåt jag gjort, en något delayed planande framåt, sick(!) om jag får säga det själv :-P

Vi körde på och det var inte direkt crowded, max 5-6 pers ute och rätt bra vågor, vinkeln var som sagt suverän men där vågorna bröt bäst var vinden lite för lätt, så jag beslöt mig för att gå upp i vind och plocka seten rakt framför, BAD IDEA! Fick först en lätt förvarning där jag kom lite sent in på ett set och blev spolad, kände bottnen och där fanns sten, sten och åter sten. Ser sen Fredrik äntra scenen och tänker nu ska jag show off lite, kommer in sent igen och är på väg upp mot en fet läpp där jag siktar på en off the lip, men jag finner mig snabbt under och åker tvättmaskin med hård centrifug, poppar upp och vet att någonting gått i kras, jodå min baby som förvisso tjatat om ett nose jobb, har nu synnerligen stora skäl att få det gjort!

Upp och slicka såren, bror är nöjd med seglingen så jag hugger 77:an, ut på det igen och försökte mjölka det bästa ur vågorna, med tidspress på hemresa blev det sporadisk ridning där jag kom in i det mot slutet med några hyffsade vågor. Nu blir det till att slicka såren och vila ut inför nästa kuling, vi ses på en strand!

Crunchers!



Fina set bitvis med grym vinkel



En liten Aerial

Inga kommentarer: