torsdag 28 maj 2009

Epic fun - Ringenäs 28/5

Vilken dag, jag tror många sitter och smuttar på en öl eller tar en och annan godisbit efter denna dagen, lätt den bästa i år och en av de bästa jag haft i Ringenäs på länge!

Fick dock en mindre chock när vi kom fram och det såg rätt sunkigt ut och man var först på plats vid 8 hugget, men det peppades upp och vi traskade alla glada ner mot stranden.
Tog freaky 4,7 eftersom det var bra fart på vinden, freaket tål ju bra med vind så det var helt rätt val idag därtill tog jag 85:an eftersom lillebror lånade min 78:a, men det blev en riktigt härlig kompott.

Ute på vattnet var det riktigt skön fullmacka i freaket, plötsligt började vågorna pumpa in med lines som bara Dogge kan erbjuda, vinkeln var åter mycket fin och solen sken för oss morronpigga, en besökare från Götelaborg sa att det var en av de bästa dagarna han någonsin seglat, hemma och utomlands, van från Apel förstår vi varför ;-)

Utan att bli för långrandig var det sjukt kul på vattnet och idag var en dag när seglingen stämde riktigt bra, bockade av planande framåt, planande ponch, feta cutbacks och nästan en taka m.m. Hade grymt flyt första 1,5 timman när man fortfarande var pigg i kroppen, vindsurfing när den är som absolut roligast med vänner på vattnet!

Film kommer på söndag! Så länge, brossan fångar mig i en bakåt

Inga kommentarer: