tisdag 12 maj 2009

Fin födelsedags fyrsju - Särdal 12/5

Eftersom det var min födelsedag och presenter ju inte längre det som betyder mest här i världen(?!) SÅ jag tyckte att jag kunde få ett födelsedags surf, rätt bra sjöbris prognos och mätarna visade på vind tidigt, kunde bli nice.

Körde ut från butiken vid 15,30 och rullade sakta fram i solen till Särdal, väl där såg det lovande ut, bra grundvind och sol, tvekade en aning men riggade snabbt upp freaky 4,7 och drog på mig smurfdräkten :P

Kom ut och det var bitvis lite för lite, körde några vändor och trimmade seglet lite, det är ju inte monsterdrag i superfreak men de är väldigt pumpvänliga, dock var det lite tunt idag, men mestadels planing hade jag så det är dumt att klaga på utrustningen när jag var för lat för att gå upp och byta.

En helt perfekt födelsedag med kul jobb, skönt surf och en god middag med öl väntades på mig när jag kom hem, life is good!!

Vulcano, se solen - se vattnet!

Vulcano - Särdal from Andreas Sundén on Vimeo.

Inga kommentarer: