onsdag 27 maj 2009

Hell Yeah! Ringenäs levererar 27/5!

Ojojoj! Ny vet jag hur det känns att bli gammal ;-) ryggen värker och ögonen fokuserar inte 100% rätt, en vanlig åkomma efter FETT surf!

Efter fis vinden igår var det annat ljud i skällan idag, upp med Amme vid 6 och slevade gröt och ägg i vanlig ordning, en liten kaffe drogs i för att få upp gluggarna.

Ringde runt i gänget och fick koll på att det var Ringenäs som gällde, väl där var det drygt fem man i vattnet redan, crazy då klockan var 07,15(!)

Fick snabbt riggat 4,1, tog 78:an under armen och traskade ut, det var perfekt! Vinkeln var väldigt fin och vågorna höll bra klass, det var en fin dag och när solen tittade fram drogs det på smil banden.

Hade visst oflyt med vågorna bitvis en bit upp i vind och man var inte helt peppad på att dra feta hopp på morgonkvisten, men efter en trevande framåt laddades det på rätt friskt, en citat steffe "jävligt fet delayed framåt" satte jag som drog upp självförtroendet ända tills jag kom upp lite väl högt i en bakåt där seglet släpptes med ryggplask som följd.

Nåväl dagens prestation var en fullt planande ponch på invägen där handen knöts och ett skrik utfärdades efter utförande, haha jag har Putte som mitt vittne :-P
Efter dryga 3,5 timmars köttar segling var man mör och lagom för en burgare med tillbehör innan jobbet kallade!

Litet klipp från dagen, kommer mer film snart!

Little Waveride Backside/Frontside from Andreas Sundén on Vimeo.

Inga kommentarer: