fredag 8 maj 2009

2 dagar i Skåne 15-16/4

Med stor brist på västlig vind på hemmakusten tog jag två dagar off och drog ner till Skåne, prognosen sa NO 8-11 med aningen mer ute, vi tog chansen och styrde mot Gislöv, väl framme var det tunt med vind och små vågor, tog då följe med Bröderna Graaf och drog till Borrby, såg klart bättre ut men inte epic.

Jag var sugen på att testa nya SF 4,7 så jag tog det, det var dock inte så smart med tanke på hur sjukt strömt det är på Österlen, 30 min sloggande och en ordentlig walk of shame senare hade jag riggat 5,3 endast för att vinden fick totalpunka, shit!

Vi riggade ned och satte kurs mot Klagshamn, framme där var det full sula 4,7, gött! Körde en skön kvälls session med freestyle som gick rätt okay med tanke på hur lite man kör, satte en puneta som jag inte gjort sen förra sommaren och lite annat gott.

Efter tips om god pizza (tack Jocke) så avnjöt vi ett gott kvällsmål innan vi frukost handlade och körde ut bilen till Klagshamn för att sova, vaknade rätt stel och inte helt utvilad till en rätt stark bris, och det tog inte lång tid innan det var 4,1 styrka och lite till, fick sällskap av lite fler Halmsta bor och körde några timmar innan choppen tog ut sin rätt, dags för nästa ställe, Ljunghusen!

Efter lite felkörningar kom vi fram till en lite mysig parkering med surfbussar och yrande vit sand, härligt! Riggade snabbt upp 4,1 igen och satte på kameran, det var perfekt 4,1 med härligt turkost vatten och bra ladd. Jag var jag nästan helt slut i kroppen efter gårdagen och dagens segling så man seglade inte på toppnivå, men det fanns flera andra duktiga seglare, kul att köra loss!

Efter 2 timmar var kroppen helt slut och jag orkade inte mer så det vara bara att ge upp och konstatera att Skåne är grymt med många spots för alla vindriktningar!
Vi avslutade på hemvägen med en klassisk Burger King i Landskrona!

Här ser ni film från Roadtripen

2 dagar i Skåne 15-16/4 from Ohana.se on Vimeo.



Lite bilder i galleriet

Inga kommentarer: