tisdag 14 september 2010

Sideshore stoke - Vilshärad 14/9

Hade en ganska trevlig freestyle dag imellan sist men den kvalade inte in på bloggen, här är det vågor som gäller ;-)

Tog mig upp ordentligt i tid så jag hann med en kopp svart för att vakna till, var ute strax efter 7 och Börje var ute med 4,7, det såg trevligt ut och han verkde ha okej drag.

Drog på Smack 4,8 som satt som en smäck, hoho!
Slörade ner en bit och började rippa vågor i sidvind, det var bra storlek med sjukt fin vinkel, fick lite kastfall i början och fick dra ner seglet lite, det var bra pang utanför bryten.

Love snor min ramp...




Sedan blev det epic, med snittvåg storlek på 2m+- det bara pumpade in, detta med en sjukt nice vinkel gjorde det till vågridnings fest utan dess like, världsklass!

Andreas H från DK plockar en clean (klicka)



Vi var en 5-6 pers som avnjöt denna segling, jag delade vågor både med Gerhard och Mag, inga Naish/Polakows med fifan va kul vi hade, det tjoades glatt över Vilhärads regnstrilade strand!

Mag rips it up!



Fick ge mig vid 10 efter nästan 3 timmar på vattnet, lite kramp i biceps och en ömmande rygg satte stop, men mer segling på g, vad blir det härnäst?

Inga kommentarer: