torsdag 26 augusti 2010

Vi smacker den lip - Dogge/Punta 24/25/8

Hujeda mig vad kul vi haft i dagarna två, så skulle du kunna låtit efter en skön fest på 1800-talet men nu snackar vi vindsurfing, le planche a voile! Västkusten har fått 2 feta dagar med salt surf och vind nästan i överflöd.

Utan att gagga en massa som jag redan glömt av så har jag seglat 4 sessions under 2 dagar på två spots, Punta var först fint men blev aldrig riktigt bra eftersom det var lite för onshore, fina vågor dock, med en och annan bra träff.

Backside nedre Punta (Foto: Kulingvarning.nu)



Sedan Dogge som gav grymt härlig kvällssegling i "lätta" förhållanden, där satte jag 2 bakåt i rad vilket var riktigt härligt, kul att se stoken hos alla seglare som fick sma(c)ka på Dogges bruna guld ;-)

Smakar läpp på Punta



Onsdag morgon var det lite lätt drag i 3,7 och jag fick 20 min vattentid på Punta innan jag lyckades ta mig in hel och belåten för att dra in till Dogge och förmodligen segla största vågorna där någonsin, det var sjukt tryck i 3,7 och logo till mast, galet adrenalin och pump i armarna gav extremt uttänjda smilband :D

Smackar en Aerial på Punta



Dagens sista vattentid blev åter på Dogge där folket skingrat sig och gav mig och Chriss helt galet bra vågor med ren sideshore, nu med härlig macka i 4,2. Fick så sjukt mycket bra vågor, ut tugga höjd, in och slööööra down the line och smacka, epic!

Luftar fenorna över Puntas rev



Så nu behöver man en dag eller två att läka ihop och ladda om!
Vi ses på vattnet :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygga bilder, var ligger detta Punta och vilka riktningar funkar det bäst på?