söndag 26 september 2010

Doggen D - 18/9

En sjuk vecka med vind skulle för kröningen under lördagen, jag har få fri lejd för dagen och kunde ta det lite lugnare än vanligt, jag och Chriss körde spotcheck och vi landade på Punta som såg väldigt bra ut.

Vi riggade upp och Börje anslöt, vår lycka blev dock kortvarig då vinden fick fnatt och ångade på upp mot 25 m/s, jag klarade mig rätt bra med min 3,7:a men de andra hade svårt och på vågen var vinden för mycket.

Enhands cutback Punta



Jag fick dock ett par fläskiga svängar i rena logosets innan vi packade ner, tyvärr vred Chriss till foten ordentligt och fick ge sig för dagen, get well bro!

Vi rullade snabb i till Dogge som såg väldigt bra ut, på med 3,7:an igen, seriöst drag i seglet men Dogge är mer lättseglat och vinden lättar en aning en bit in så man kan få ordning på seglingen, hade rätt härligt flyt genom seglingen, ställde ner 2 bakåtar men fick även smisk ordentligt ett par gånger, no pain no gain!

Luft under vingarna



Jag, Börje och Steffe rippade det bruna guldet i bitar och vi gav oss inte förrän armarna var mjuka som överkokt spagetti, alla var high on stoke! Man kunde få 4-5-6 feta svängar i full fart, bara in och rippa ut på det igen, Dogge gick av!

Vi rundade sedan av en grym vecka med en ordentlig Burger king och alla hade leenden upp över öronen, STOKE!

Laydown bottensväng



Det bruna guldet ;-)



Floater on...



Stone rockar på!



Även söndagen bjöd på vind men jag hade ingen möjlighet att komma ut, mitt sambo flexkonto var lite tömt ;-)

Inga kommentarer: