söndag 19 september 2010

Guess what? Gez goes off!! - 17/9

Efter en bomkörning igår då jag skippade morgonsession och kom ut på Dogge efter jobbet för att möta en regnfront som dödade vinden totalt var man sugen igen.

Idag körde vi seriös spotcheck, svårt att välja när vi har så många olika spots, först Dogge, sen Punta och slutligen Sandhamn. Jag och Chriss stod och velade ett bra tag innan vi beslöt oss, vi chansade på Sandhamn.

Oboy vilken utdelningen det gav, vi riggade båda 4,2 och det var sådär perfekt smördrag i seglet vilket gjorde vågridningen underbar, vi låg först precis utanför brytet och plockade lite vågor, de är helt släta och peelar up riktigt fint för aerials, man får dock passa sig så man inte åker över stenarna.

Tweak it!



Jag hade riktigt kul på vattnet och vågridningen flöt på riktigt bra, flera vågor med riktigt sköna svängar, efterhand började det bli större och vågorna bryter då även längre ut och längre upp i viken, det blir då lååånga fina lines.

Jag ser ljuset gud!



Coolt med spår i vågen från sidofenorna



Hoppningen är ju inte den bästa här men jag lyckades ställa ner några bakåtar, har helt klart börjat få in känslan på styrbord nu, övning ger färdighet!

Ibland klagar man på hållbarheten, men dra åt...vilken twist...



Tyvärr delade inte Chriss mitt stoke, det är lite svårseglat om man inte känner vågorna på rätt, men han får öva på att tima in seten och ligga på rätt plats.

Jag seglade till kroppen var mör, sen vi stod i solen och njöt när vågorna peelade in över revet, det var vackert!

Inga kommentarer: