torsdag 16 september 2010

Grått, blött och trist?! - Vilshärad 15/9

Så kanske en människa som gått på stranden hade beskrivit dagen, 40-talet vindsurfare hade dock en helt annan åsikt ;-)

Fullt på parkeringen



Var fullt ös i butiken hela dagen, gott att säsongen äntligen har kickat igång på riktigt, när jag kom ut verkade vinden precis ökat och jag tog SF 4,2, väl ute var det bra fläsk, dock inte så mkt vågor som hoppats, vinkeln var bra för hopp.

Det var svårt att toppa gårdagen men förhållanden blev stadigt bättre och bättre, jag tog mig neråt i vind där vågorna börjat bygga på, det blev som vanligt en hel del simmande eftersom jag verkligen vill gå så sent som möjligt mot läppen, no pain no gain, och ren blev jag.

Börje går down the line



Börje laddar bakåt



Vinden svajade en aning ett tag, men när den kom tillbaka var det bra tryck och det började vrida upp mer mot syd, grymma förhållanden för både hopp och ridning, det var mycket folk ute och en hel duktiga seglare, kul att se alla som rippar!

Staffan tar en våg



Mycket stoke och känsla i Svensk vindsurfing nu, många gav sig inte förrän det var nästan beck mörkt och asade sig sakta upp genom regnet, jag hade lite skönt eftersnack på parkeringen innan jag begav mig hemåt.

Inga kommentarer: