torsdag 20 november 2008

Vinden vred ur....Haverdal 20/11

Hade planerat att suga ut det sista ur lågtrycker för denna gången, höll på att greja i nya lägenheten igår kväll och det blåste som fasen när jag öppnade fönstret på 3:e våningen.

Hade inga större förhoppningar och Chriss bokade av vårt möte, Mag messade dock och jag var inte sen på att nappa, gasade ut och mötte Mag på parkeringen, såg ut att susa bra i träden så jag tog 4,7 och 85:an

Nere vid stranden verkade det vara bra tryck, drog tom ned lite extra, fick dock snabbt åka in igen och släppa på nedhalet, sedan ut igen och slöra ned en bit där vågorna rullade in.

Det var sporadiskt, hela seglingen blev aldrig något bra, vinden var lite lätt byig och jag hade valt lite för litet segel, men jag gillar ju inte att köra överriggad, Mag såg ut att klara sig något bättre, han är ju typ 30 kilo lättare också :P

Men det var sol, och rätt fina vågor bitvis, så några okey svängar får man, känns som det är lite lättare att se seten i Haverdal är Ringenäs. Sedan fick jag gå en ordentligt walk of shame när vinden plötstligt droppade ned till 6-7 m/s och det var det hele för idag.

Där fick du får att jag fick sitta i bilen....



Rätt vajert men tanke på allt grått väder!

Inga kommentarer: