måndag 10 november 2008

Syko sideoff Vilshärad 10/11

Efter gårdagen vart man bara sugen på mer och idag gav mersmak, dock något kortvarig glädje för min del.

Börje har blivit en riktigt morgonlärka när han insett att man får jobba lite för surfet när man har annat jobba att sköta, han ringde mig 07,27 när jag satt i bilen ut mot Vilshärad då var han redan där och ugglade.

Det var SSO när jag anlände och det blåste ordentligt, Börje hade tänkt ta 4,7 men jag fick honom på bättre tankar, så vi tog bägge 4,1 och jag min 78:a.

Det var ingen tvekan, 50 m ut sen voll gazz, det vart till en början sideoff och endast mindre vågor letade sig in, jag pekade ned i vind och jag och Börje slörade ned en bit och vinden och vågorna började pumpa in, det var helt klart "Irlandskänsla" på seglingen, lite gusty längst in sedan side/sideoff och 1-2 meter.

Jag kom inte riktigt in i seglingen idag, man fick ju några grymma vågor där man kunde gå fullt down the line dock lite mycket vind i toppsvängen ibland, men det är synd att klaga.

Min segling tog dock desvärre slut kort efter med en löjligt överroterade bakåt into bail = knäckt förlängare = 500 m simtur och 1000 m gång i 20 m/s motvind, det tär på seglare och material i tuffa förhållanden helt klart.
Tack till Börje och Måns som kollade till mig så att allt var okay.

Efter den fadäsen fick jag för mig att rigga 3,7 och dra ut en runda, vilket var helt meningslöst eftersom mina energidepåer vart helt slut.

Credd till Börje som ställde fina bakåt idag!

Sideshore



Parkering kl 10,30 måndag morgon

Inga kommentarer: