söndag 16 november 2008

Dålig start, bra avslut - Ringenäs 16/11

Sovmorgon idag, woho :-P steg upp strax efter 8 och tog en långsam frukost, Börje ringde precis när jag tuggat upp sista biten, vi skulle kolla lite spots.

Jag körde iväg och tankade bilen, tog en kaffe och rullade utåt, gött gött! Kom ned till spot 1 och det var ren sideshore men aningen små vågor, körde vidare till spot nr 2 och det såg aningen bättre ut, dock lite väl mycket väst för att det skulle hålla.

Jag skulle köra tillbaka och ut mot Ringenäs när jag kör över en vattenpöl som gömmer en djup jävla håla, det smäller till ordentligt men jag kör vidare och när jag kommer upp till tylösandvägen börjar det vobbla, fuck, punka och ev skada, lång historia kort 10,30 var jag på väg ut igen med vinterdäck på bilen, så vart det bytt iaf.

Hade lite svårt att smälta incidenten men försökte hålla humöret uppe ändå, kom ut till Ringenäs och det såg ut att vara braaa tryck för dem ute, så jag tog mitt 3,7 vilket fick bli seglet hela dagen.

När jag klev i var det fullt drag i seglet, jag höjdade upp en bit och plockade en hel del bra vågor med Börje och Steine, det blev mest vågridning fast det fanns en del bra hoppramper, avigt att köra styrbord efter 2 månader med babord.
Vinden avtog abrupt och droppade ned till 5,0 men efter 20-30 min var den tillbaka med full styrka, jag drog ut igen och körde lite ponch/spinloop på väg in för att peppa grabbarna på stranden, det verkade funka.

Sedan var det lite hålig vind och den kom och gick lite, blev mest vågridning idag, fick någon bra våg där man kunde följa sektionen hela vägen in med 4-5 svängar, gyt! Senare vred det upp mer och mer och solen kikade tom fram, vinden friskade åter igen och jag tog en sista runda ut igen, dock svårt att göra något vettigt, var helt slut!

Vilodag på g?

Börje tävlar med fåglarna



Börje plockar en våg



The pimp provar en bakåt

Inga kommentarer: