söndag 9 november 2008

Full rulle i Ugglan 9/11

Äntligen på vattnet igen, efter 2 veckor vindtorka på västkusten vände äntligen vinden och vred upp mot syd och levererade riktigt trevlig segling.
Dock väldigt välpassande då jag åkte på öron infektion och blev ordinerad 2 veckors vila.

Dagen började med solsken och SO vind, jag var rätt tidigt på det, ute i Ugglarp vid 10 med James(hund, inte pojkvän ;-) och tog en promenad í solen.

Jag riggade 4,7/85 och väntade in Chriss, tog mig ut efter stund men det var fortfarande sideoff och för tunt med vind, sjukt fina linjer rullade in så hade jag haft lite större prylar kunde man fått lite fina vågor, jag kajkade runt ett bra tag innan vinden pangade på, men då small det till ordentligt.

Det fylldes snabbt på med seglare på vattnet, Börje, Freddan m polare Per?, Chriss, Steffe m.m, vinden vred över en aning och det blev sideshore. Ugglarp är verkligen kul att segla, enkelt och riktigt bra för hopp, men man kan även få lite vågridning när det byggt på.

Det brassade på ordentligt och jag körde på ett tag med 4,7 och hade lite väl bra drag, hann dock dra av en hög delayed jag var nöjd med, det syntes inne från stranden så den måste varit rätt hög :P

Sedan gick jag in för att dra ned seglet, men då kom Steffe in och riggade ned till 4,1 så då gjorde jag detsamma, ute igen var det precis lagom tryck med 4,1, jag fick efter inspiration för mig att testa lite ponch på vägen ut genom vågorna och jävlar på första försöket satte jag en monster ponch, fick grymt bra avstamp och roterade runt riktigt fint, sedan letade jag ramper och fick ett par fina till.

Efter en stund kände jag att det inte fanns mycket kvar att ge så det vara bara att gasa in och vara nöjd över en riktigt kul dag!

På vägen hem körde jag förbi Vilshärad där en fin eftermiddagssol börjat lysa och vinden vridit över på SV så det var gott med folk ute.

Sol och vågor



Regn och vind



Fint ljus



Segling i solnedgång



Vilshärads egen tiger

Inga kommentarer: