lördag 21 juni 2008

Midsummerday Madness 21/6

Vaknade upp pigg och glad till en solig och blåsig midsommardag, det såg riktigt fint ut när jag rullade ned mot Ringenäs vid 10 hugget.
Gick ner än vända mot vattnet, de fick bli 4,1 och 85:an, perfekt!

Det låg lite mer på väst idag alltså cross-on, men jag gillade läget stenhårt idag, det var finfina vågor och även om vinkeln var relativt dålig så fick jag många fina vågor med bra size och action!

Hoppningen på styrbord har verkligen legat av sig, dags att ta tag i det ordentligt, jag har ju landat bakåtloopar men det var nog ett år sen sist nu.
På babord har jag helt annan hoppkontroll, men det är väl bara att fläska på, var rätt nöjd med hoppningen idag ändå, är nära nära på att få till ponchen nu, hade ett par riktigt bra försök idag, som jag tom fick beröm för, sedär ja!
Man märker verkligen att seglinen lyfter ett snäpp när man får lite kontinutet.

Var helt slut och nöjd vid 2 snåret så jag gick upp och softade i solen, då började festfolket anlända, haha.
Surfing regel nr 1 i Sverige, det lönar sig ALLTID att vara tidig! fråga Mogge ;)





Inga kommentarer: