måndag 23 juni 2008

Dog shit playground 23/6

Tänkte att jag skulle passa på att segla mycket och beslöt oss för att köra en lunchpass på Dogge innan vinden skulle kicka in ordentligt, Börje vara nere med Linda och filmade och sa att det var 4,1 vind redan, det stressade inte ner nerverna utan snarare tvärtom!

Tog min standard kombo 85/4,1 och sprang ut i vattnet det bruna, det var perfekt 4,1 och fina vågor att leka loss med, det hade inte hunnit bygga upp riktigt ordentligt men var fortfarande bra size i seten.

Jag koncentrerade mig på ponch och spinloop på invägen och hade många bra försök men kunde inte riktigt orka upp emd seglet i slutet får kika på filmen och se vad man kan förbättra, fick upp en loop bra höjd och fart på insidan, kändes som jag seglade ur den med lite fart tom, det var härligt!

Vågorna saknade lite bett för att det skulle bli riktigt bra men några sköna svängar kunde man lägga ned och spraya, gick loss och kunde förnöjt lägga av en aerial framför Börje som glatt tjoade åt mig :-)

Nöjd och glad efter 1,5 timma full action var det jobb dags och omladdning inför kvällen!

Film från dagen och kvällen! 400mb(!)(Högerklicka spara som)

Inga kommentarer: