torsdag 11 oktober 2012

Skånesupar

Wow(!) vilka dagar på vattnet det varit, vi börjar i rätt ordning med måndagens session :-)

Den där brädan med paddel kan vara helt episk att släpa med sig ibland, denna morgon visade sig vara en sådan, efter avlämning på dagis messar jag Alex som åkt tidigare
-Är det surfbart?
-Jaaaadå de kommmer fina små lines
-Klick, fullgazz söderut

Första gången på detta spot och jag rullar på längs kusten tills jag ser Alex bil utmed väggrenen, springer ner genom skogen och ser fina linjer rulla in, drar på gummit och lastar ned brädan. Kommer ner till stenstranden och Alex är på väg upp för en paus, jag börjar paddla ut själv och försöker hitta min position, det rullar in bra set i axelhöjd och jag lyfter med brädan när vågorna kommer under fötterna, size!

Paddlar runt och fångar inte så mycket, men hittar snart rätt position och får snabbt sällskap av Alex och Petter på longboards, de ligger ca 50m längre in och jag kan fånga riktigt bomber långt ut och får över 100m rides, vinden är måttlig sned sideshore och stör inte nämnvärt, solen värmer genom dräkten och jag kan bara sitta, nej stå ute vid brytet och ha ett stort leende, epic!

Alla 3 bara flinar och surfar 2-3 fina timmar innan vågorna börjar droppa av en aning, jag tar en liten paus bakom kameran och tar lite bilder, sedan ut igen och tar några vågor till, underbart! Ni som bara surfar med segel borde verkligen överväga en bräda utan, med eller utan paddel, sinnesfrid!

Nästa inlägg blir något heeeelt annat!


Gammal kärlek rostar aldrig, jag kommer dö på brädan en dag! 

Ohhhhh, vilka linjer! 

Surfpoesi 

Droppar in på ett fint set 


Alex byter bräda, inte så dumt va ;-)