måndag 15 oktober 2012

Big Bravo

Snart en vecka sen Big Tuesday, vart ska vi börja?!
Hade haft ögonen på en bra prognos för Bjäre tidigare under veckan men det svängde ordentligt och jag var inte säker tills kvällen innan, nu kör vi!

Jag och David delade bil neråt och vi hade ingen stress, eller jag lämnar på dagis 8,45 så det går inte att åka tidigare ;-) önskade dom en trevlig dag och lättade snabbt iväg. Vi lunkade på neråt och precis när vi närmade oss Båstad fick jag bildrapport......SICK

När vi kom fram var det styva 20 m/s och cirkus 7 grader celsius.....såg köttigt ut!
Jag riggade SF ME 3,7 och David tog 3,5, under första 30 min var det insane, jag åkte efter ca 20 min på en massiv spolning och prylarna åkte iväg över stenarna, de klarade sig rätt bra ändå så det vara bara att ladda om och köra ut igen.

Sedan drog regnet bort och det sprack upp, allt blev magiskt EPIC, 3-4 mtr i seten och lagom 3,7 vind, man trodde knappt det var sant, var detta Sverige??!! Jag seglade bättre och bättre efterhand, mot slutet körde jag på några helt galna vågor med full power i 3-4 svängar på solida salsgolv.

Robert på land gjorde en solid insats med kameran i spöregnet och vi lär få se några av de bästa Svenska vågseglingsbilderna till dags dato från honom, ni vet var.

Jag försökte prestera på vattnet men fegade väl en aning men tanke på prylarna, ville gärna bjuda på en fet aerial inne vid land, men det var svårt för att inte säga omöjligt att  inte vara nöjd efter denna dagen dock, jag körde verkligen tills armarna helt krampade ihop och kröp upp på land efter 2,5h nonstop action.

Spana in Robert bilder från dagen här -> http://www.kulingvarning.nu/?p=15344



Inga kommentarer: