söndag 7 oktober 2012

Mörbultad i Ringenäs

Sitter med en mustig lårkaka och försöker döva smärtan med lite kapten, hjälper föga...

Man bli snabbt bortskämd med surfdagar och så fort prognoser sviker undrar man vart världen är på väg.....vilket liv man lever som vindsurfare i Sverige, å andra sidan lever man för dagen, inte sant?

Varit en god vecka med lite skön sup, lite ostabilt väder och massa regn gav inget hopp om denna dagen men så vände prognosen och blev bättre och bättre, blev det så bra då? Det brukar ligga hos den enskilde seglaren, knähögt och 5,3 kan vara epic för en småbarnsfar som inte surfat på 3 månader, nu hinner jag mer men jag försöker oftast ha kul och då blir det bra oavsett ;-)

Pusslade ihop min dag och lämnade sonen hos farfar för 2 timmar Ringenäs, det var full låda när jag kom och 4,2 var rätt size att rigga, ut i det blå och schmack, åkte på ett sånt där ni vet precis över vitvattnet, bra fart och liiiite mycket framvikt, kadunk så satt låret i brädans rail och min öronplugg på höger öra en bit för långt in, har ju åkt på inflammation så jag kör pluggar tills huvan åker på, hade dock tagit en storlek liten och fick m.h.a Feffe(Tack!) och en skruvmejsel ut den lilla rackaren.

Seglingen gick väl skapligt men mitt ladd slutade något efter lårkakan och en ökande hård 4,2, men jag var ändå nöjd, trött och glad efter 2,5 timma.
Hann ta ett fåtal bilder som följer nedan :-) imorgon blir det surf utan segel, det ni!


Börje visar hur det går till! 


David vill inte vara sämre med en sväng 

Shiiiit va bra det var, prylarna alltså...

De molntäcket de, hittar ni inte på Maui


Inga kommentarer: