lördag 3 oktober 2009

Tre gånger Ringenäs v40

Oh boy!
Det har varit mycket segling senaste tiden, hinner inte riktigt med bloggandet för jobbet, haft fullt upp så att säga!

Vi har haft 2 kanon dagar i Ringenäs, först måndagen där jag klämde in ett lunchpass som bjöd på finfin sommarvärme och precis lagom 4,2 med optimal vinkel, det sved i själen att behöva åka in till jobbet, men jag brände ut efter jobbet och fick 1,5 full on action på e.m då det iofs vridit på lite men var betydligt större, hade några sjukt fina svängar, bara älskar den nya twinen så mycket!!!

Här är ett litet klipp från dagen

Goya / Hotsailsmaui 2010 from Andreas Sundén on Vimeo.



Sedan bjöd torsdags morgon på sjukt bra förhållanden, hade lätt varit full pott om det inte varit lite småkyligt på morgonkvisten, var ute halvåtta och morgongänget var på plats, såg ut att dra i ordentligt så jag valde freak 3,7 och twin vilket var genialiskt!

Så lätt och crisp det blir med mindre segel, fokuserade verkligen blicken på ett par vågor och fick några helt grymma (enligt min förmåga) svängar, bara gillar utrustningen till 200%, så j*vla bra!

Nu sitter jag och väntar in vågorna till Vilshärad och söndagen kan bli årets dag!
Surf's def UP!

Inga kommentarer: