fredag 25 september 2009

Ensam på Dogge

Lite smått sliten på morgonkvisten och utan sällskap var det lite svårt att komma igång när jag rullade ner till Dogge och såg småskvalp.
Det var VSV och riktningen såg fin ut, hoppade i plurret med 4,7, ish märkte direkt att avlopps vattmet på Dogge var rätt svalt, blir höga skor nästa gång.
Fick puttra ut rätt långt innan vinden kickade in, hade lite svårt att finna rytmen, det var rätt byigt men så började jag få lite fina vågor och vinden drog på rätt bra, fick på en riktigt fin bakåt som jag ställde ner fint, alltid skönt!

Matade på en stund men var helt själv så man kunde inte dela glädjen med någon, det är verkligen inte lika kul att segla helt själv som med sällskap, var inne och ringde Filip som var på väg ner, dock lite försenad så jag var nästan på väg upp när han kom ut, men körde på ett tag när jag såg att han hoppade i, han såg ut att trivas och vi fick några fina vågor i mitten av viken.

Nu blir det skönt med lite vila!

Bottensväng på Dogge



Cutback i skummet

Inga kommentarer: