torsdag 24 september 2009

2 dagar 4 spot....

Så är det att bo/segla i Halmstad, vi har ett spot för varje vindriktning :-) Efter att ha jobbat som en j*vla gnu hela helgen med alla prylar var det gott att få lite segling.

Lite lätt sugen på att testa nya prylar blev det Smack 5,3 och Twin81, inte direkt optimala förhållanden, men man vill ju prova!

Så det blev 1,5 timma i regn och något ostabil vind i Vilshärad på fm, fick iaf känt på både segel och brädan kändes direkt klockren, en storlek som är perfekt för mina 88 kg, den kommer jag använda betydligt mer än förra vågisen.

Sedan var det ett par timmar jobb, alla höstens dräkter och tillbehör kom så det var full rulle, var sugen på mer så efter butiken drog jag ned till Dogge där alla stod och deppade, jag riggade upp 5,3 och tog twin 81 igen, lite byigt till en början sedan full macka!

Jag och Steffe fick en skön solnedgångs session med byggande vågor och vi körde på tills det var totalt mörker, gitt gitt!

Morgonen dagen efter bjöd på segling på Punta det visade sig vara en rätt okej session, på gränsen för att nedre funkade men jag fick en våg med 5-6 svängar nedför helt glassy face som gjorde dagen värd, gitt var de!

Men varför inte pumpa ut det sista ur kroppen, vinden vred över ltie och vi tuffade ut till Ringenäs där det var cross-on 4,7, åter igen med fötterna på twinen, verkligen kul att få testa så mycket på så kort tid. Hade helt okej segling, ställde ner en fin bakåt och provade en spock med brädan som spårade helt grymt.

Fick nöja mig sedan och tog en runda på Burger King med Steffo, King!


Fint segel!



Regnigt Vilshärad



Rail..



Provar en bakåt



Fisken lättar...



Freaks intar Punta



Steffe chargar punta



Jag smackar...



Takeoff..

Inga kommentarer: