måndag 14 september 2009

Longbeach sensommar surf 12/9

Efter förra fredagens urladdning blev det en lugn helg och surfsuget byggdes upp under veckan, lördagen såg ut att bjuda på lite surf, det såg dock senare ut att komma först framåt kvällen och det var precis vad det gjorde.

Jag och Steff drog till Longbeach där solen gassade och vinden hade börjat fylla in, det var en surfare ute med ett större segel, jag tyckte det kändes vindigt på stranden med första halvtimman var 6-9 meter och man kände sig lite besviken, men det började sakta fyll på och efter ett tag var det bra planing med 5,3, jag fick då höjda upp eftersom jag tappat mycket.

Sedan blev det bara bättre och bättre, vinden vred upp mer och ökade till 5,3+ jag och Steff hade en riktigt skön session där vi peppade och laddade så mycket det gick, fördelen i Långsand är att man har bra tryck från strandkanten direkt, dock hade det inte byggt så mycket, men några fina hoppramper kom det, ställde en skön framåt på styrbord och hade bra spin på invägen framför Steff som senare laddade på en framåt igen, bra ladd!

Vi körde tills det var mörkt och hann precis rigga ned innan mörkret hade lagt sig helt, sedan full gas in till Burger King och därefter film och öl med tequila, yummy!

Bildvy i Långasand där man får köra ner bilen på stranden, soft!

View of Longbeach Falkenberg from Andreas Sundén on Vimeo.

Inga kommentarer: