söndag 4 oktober 2009

Väntan i Vilshärad 3/10

Oboy, vilken höst det har varit så här långt, lågtrycken har ställt sig på kö och drar in med full styrka över västkusten.

Dagen började med regn och åter regn som oftast vid sydligt och fortsatte i den banan, jag var lite och pillade i butiken innan jag rullade ut till Vilshärad vid 12, fick rapport om vind men små vågor, riggade fire 4,2 2010 och tog one 85.

Gick ut med Steffe och körde på ganska länge, men det var rätt dåligt drag och vinden kom och gick väldigt mycket, man fick inget flow och det var knapert med vågor.

Allt eftersom folket fyllde på så gjorde även vinden, bytte till twin och hade bra sula, kände på mig att det skulle dundra på och efter ett tag var det 3,7 time, gottigott vad superfreak är ett skönt segel vid stormvind, det äger!

Nu började vågorna hitta in och man kunde fläska på lite sköna svängar, hopp var jag vid det här laget för trött för så det blev mest vågridning tills kroppen började säga ifrån, mot slutet vred vinden upp och solen tittade fram.

Var lite konstiga förhållanden mot var Vilshärad brukar leverera men en skön dag helt klart, så tyckte nog även de 30-talet wienerbröd som letat sig hit.

Även ur fokus syns Superfreak



Jag gör någon form av rotation...



Snyggt SF!



Mer SF!



Tidig avgång...



Air!

Inga kommentarer: