lördag 3 januari 2009

Välkommen till 2009 - Ringenäs 3/1

Visst är det härligt med oväntat bra surfdagar, fast det är klart, frågar du någon annan kanske de inte håller med, men för mig var detta årets klart bästa session :-P
Var lite velig på morgonen, tog en sovmorgon och ordinerade in brodern i butiken, sedan satte surfsuget igång, december var helt klart en besviklse med endast 2 dagar i plurret, fina dock(!)

Jag stressade ut i mercan med tanken på att ev. vågsurfa, först ut till Ringenäs där det som riktigt oväntat bra ut, när man ser size på vågorna från stranden är det alltid fint och mycket riktigt, jag som trodde på avtagande vind fick tji och full patte med 4,7 och 85:an.

Fast termometern vid Tylömatcenter visade 3+ frös jag inte en sekund, psycho2 och dakine CWM gjorde att jag höll mig varm, okej första spolningen var minsta sagt uppfriskande i nyllet men sedan var det rock'n'roll.
Mitt enda sällskap för dagen var BMW-Martin som körde 4,5 (jag kör normalt 0,5-1 kvm mindre än honom) så det var bra drag i 4,7:an

Riktigt skönt att vara tillbaka på vattnet, fick lite drygt en timma med bra action, några bra vågor, en med aerial avslutning och några rotationer inåt och utåt var härligt, mot slutet vred vinden upp och solen kikade fram, det kändes underbart!

Alla om inte "upptäckt" vintersegling, köp lite varm neoprene, ut och kör!
Surf's up!

Bottomturn

Inga kommentarer: