tisdag 6 januari 2009

Cool(d) as ice, Ringenäs 6 Jan

Woho, kom ju på att man hade en ledigt dag tack vare röd dag i almanackan, vilket sammanträffande med en härligt frisk prognos, kikade ut genom rutorna vid 10 och frosten låg fin på backen, vid lunch började surfsinnet styra och vi laddade ut mot surfet.

Packade bilen och körde inom Sandhamn men det var för dåliga vågor där vid 13 så vi körde vidare till Ringenäs där en grupp entusiaster var samlade trots +2 grader. Tog mig en kik ut och valde 4,1 och 78, det var helt perfekt i början, hade full spätta ut, riktningen var inget att hurra över men ingen total katastrof heller, rock'n'roll!

Kul att det var fler på vattnet än sist, alltid trevligt med sällskap! Fick laddat ganska bra idag men det gick lite småknackigt, var lite underriggad bitvis och det var sjukt tätt mellan vågorna inne för att ladda ponch/spinloop, men men jag gjorde det jag kunde.

Vinden droppade ned en aning och jag fick bytt till 85:an, den brädan är fan bäst, planar iväg som ett skott och rippar alla förhållanden, nu fick jag bara kört 15 min innan jag i ett härligt mid air kastfall knäckte joiten, tur att man bottnade, vattnet är kallt nu och inget man vill bada i för mycket.

Anyway, ser ut som lågtrycken börjat pumpa in igen så vi ser fram emot nästa session snart!
Klippte ihop en film från dagen som ni hittar på ohana.se

Inga kommentarer: