måndag 12 januari 2009

Oh yes! Vilshärad 12/1

Woha, idag såg prognosen bättre ut och jag hade tom lagt vågisen i bilen, dock utan nytta visade det sig! Det fick åter igen bli 4,7+85, det är inte mycket som slår den kombon vid västkustska förhållanden, så då fick jag sagt det igen, men prova!

Idag hade vi finbesök från Götelaborg med Freddie som letat sig ned på jobb och kunde även boka in eftermiddagssurf. Det var ökande vind och förhållanden såg helt klart lovande ut när vi ploppade i vid 13,30.

Ute var det klart okej med 4,7 och 85:an dock aningen mer på än gårdagen men inget som störde för mycket, dock var det strömt som tusan och lite tunt med vind på insidan ibland, något som Fredrik fick erfara ;-)

Det var ändå go segling, hade några hyffsade vågor och ett par sköna hopp, satsade hårt på en hög delayed som jag ställde ned mycket fint, dock hade kamera mannen ögonen på något annat, next time!

Fisken var ute och filmande 25 min och jag kunde klippa ihop en lite gråmulen snutt, enjoy!
What's next?

Cruisin



Film från dagen hittar ni här

Inga kommentarer: