torsdag 28 augusti 2008

Morgon mush Ringenäs 28/8

Tidig morgon lönar sig 10/10 gånger och vem annars än Morgan "Mr morgon" Mogge var på plats på vattnet när vi svängde in vid 7 hugget (då hade han ändå bytt hjul på bilen efter punka(!)), en skön soluppgång lyste över våra ansikten när vi riggade upp, nattens vind hade pumpat och vågorna låg i riktigt fina lines.

Det fick bli 4,7 och 75:an eftersom Niklas "dude" har tagit över min kära 85:a, jag behöver e.g 4,4 eller helst 4,1 med 75:an, annars blir det för mycket segeltryck på för liten bräda, det blir byte till 2009 då jag ska köra 78 lit 55 bred samt one 85 kommer passa mig bättre då jag haft begränsad användning av 75:an.

Det var oväntat bra tryck och fishen hade tagit min 4,1 som jag hellre hade haft men man fick fokusera på vågridningen som var riktigt bra, nere ovanför revet pumpade 2-3 meter konstant, med solen och vinden i ansiktet var det bara att njuta av förhållanden som bjöds.

Fick många sköna svängar, off the lips och någon aerial, blev några delayed framåt på styrbord som Chriss bekräftade lite höjd på, så det var kul att man vågade ladda på lite även på detta hållet, inte helt hemma men det tar sig(!)

Efter 2,5 timmar full gazz var det dags att köra till jobbet och avnjuta en kaffe med tillhörande rostbiffsbagge!

Off the lip!

Inga kommentarer: