onsdag 3 september 2008

Ingen Höjdare Vilshärad 3/9

Nae, vinden dör när man slutat jobba, ingen hit!
Jobbade hela dagen och stod emot så gott jag kunde när det ven utanför rutorna i butiken, försökte komma iväg fort, hämtade upp Jacob som skulle fota, gas gas.

Fishen hade riggat så det var bara att hoppa i dräkten och ut, såg sjukt bra ut när jag kom ut med riktigt bra size på vågorna, dock började det regna smått när jag hoppade i, ibland ett bra tecken men idag början på slutet.

Han komma ut och köra ca 20-25 min med ok tryck innan en störtskur kom och vinden vred hårt mot SV och droppade ned 5-6 m/s, då låg man mitt inne i hårdaste brytet, med en 72 liters planka och 88kg gick det inte alltför lätt.

Harvade runt ett tag till men vinden hade inget mer att ge och jag fick tom gå walk of shame, kunde inte ta mig ut, bättre fly än illa fäkta var mitt motto.

Förresten sjukt kul att se vindsurfing på framfart i Sverige igen, var mer folk i Vilshärad än jag någonsin sett tror jag lätt över 40 pers(!)

Vi ses nästa gång!

Inga kommentarer: