söndag 10 augusti 2008

Lurigt lågtryck 4/8

Efter veckor med fint väder och lätta vindar skulle lågtrycket med stort L dra in över västkusten.
Prognosen visade att sen eftermiddag/kväll skulle smälla på ordentligt, Börje ringde och gick i med 4,1, pulsen var uppe i 180 och allt packat fullt ös ut.

När vi kom ned hade Börje just kommit upp och 4,1 hade varit stort, per automatik och med tanke på prognosen riggade jag 4,1 och tog 75:an, vilket visade sig vara en stor miss.

Efter lite simmande kom jag ut och kunde vattenstarta men vinden var för klen, bitvis pumpplaning med 4,1 och custom 75 funkar inte så bra på 87kg, jag håll på ett bra tag innan jag gav upp och vinden ökade inte, sjukt fina vågor var det, men jag kände mig inte 100% så jag gav mig hemåt medans Börje och Chriss scorade epic vågsurfing!

En bild säger mer än tusen ord, eh?!



Stora vågor, klen vind

Inga kommentarer: