fredag 13 januari 2012

Spolad i Sandhamn

Efter gårdagen(onsdag) inbillade jag mig /eller kände att knäet behövde lite vila från hopp, det var SV-VSV och då kan man vindsurfa Sandhamn som normalt sett bara vågsurfas.


Vägen till himmel eller helvete?!


På vägen ut kollade jag in Dogge som såg väl bra ut, har kört där så mycket så lite omväxling kände jag behövdes, kom ut till Sandhamn och regnet lättade precis, gött tänkte jag och gick ner för att kolla förhållanden, det såg helt klart godkänt ut, riggade SF 4,2 och tog LS85 alltid gött med lite mer flyt inne bland vågorna här.

Det började riktigt bra med ett par feting vågor och det kändes som det kunde bli något bra, sedan öste regnet på och 4,2:an blev plötsligt tokstor, in och spänna ner. Nu hade Fishen kommit för att fota lite, seglingen var dock ingen höjdare, väldigt mycket vind både ute och på vågen, feta set var det dock och jag försökte välja de mindre för risken att bli uppäten var stor....






Seglade så bra jag kunde men kom aldrig i någon rytm och det var inte många vågor jag stod upp efter, låg farligt nära stenarna och efter en miss i en större våg orkade jag inte hålla prylarna som åkte in rakt över stenarna, snabbt ikapp och asa upp allt, visade sig ha klarat sig rätt bra med mest skrapmärken och fenskrap, men vid närmare inspektion hade jag en liten ding på tailen.

Nu hade även Samuel anslutit så jag fick ta en runda till, tänkte att vi höjdar upp lite för att slippa att riska så mycket, det visade sig dock bli helt andra bullar. Mycket riktigt bröt vågorna lite längre ut och det började bra med ett par feta vågor en bit upp, men precis när jag gippar av skuldran trillar jag och hinner inte vattenstarta innnan nästa våg dumpar rakt över mig, inte en chans att hålla prylarna som än en gång åker in rakt över minfältet, h*lvete inte igen, hinner inte kapp prylarna som ligger och studsar inne bland stenarna, asar åter igen up prylarna och ser 2 nya dingar, aja det kunde gått värre både för mig och prylarna.

Pustar ut och känner att det är dags att ge sig, idag fick jag stryk!
Anyway, några goa bilder blev det, Fish take it away!


Det börjar bra... 


Hell yeah! 


Ska jag verkligen ut i det här?!! 

Skön toppsväng!


Skön carve, fokus på vågen.




Regnar det? Clewfirst cutback.


Superman sam på dagens våg! Go bruh!

Inga kommentarer: