onsdag 11 januari 2012

Endless winter?!

Ja den rubriken gör väl ingen glad?! faktum är att vintern gärna får fortsätta fram till april om den fortsätter att leverera bra surf vecka efter vecka.

Fick några dagars välbehövlig vila och kände mig taggad och utvilad idag, mulet på morgonkvisten och ganska svag vind, jag och Theo tog en lekstund medans Amme gick på gymmet, där var man ju senast i maj. När hon kom hem tog jag mina två lättaste segel Banzai 3,9 och Firelight 4,7 samt en 370 mast, klart!

Tuffade ut mot Ringenäs och när jag kom över krönet började det klarna upp samtidigt som man såg att det gässade på ute på havet, götttt! Kom fram och valde FL 4,7 vilket var klockrent, löjligt bra riggat eller så var det seglet men det kändes grymt!

Postade en FB uppdatering och hoppades på sällskap, första timman fick jag helt själv, kul förvisso men när Superman Sam kom blev jag stoked! Vi hade riktigt rolig segling tilsammans och jag tror att jag fick igång honom på lite ladd, försökte öva på framåt på styrbord och ville landa en stående men det gick inte riktigt, fick dock bra mjuka rotationer.

Vågorna byggde stadigt och dagens bästa var en bit ner där jag fick 4-5 svängar på en 2 metare med bra spray, på brädan idag satt K4 fenor som jag varit dåligt på att testa, jag är ju mer av en doer när det gäller utrustning, men kortfattat var de mjukare i gången än MFC samtidigt som de gav efter lite mer i cutbacken(var dock lite små vågor bitvis) får sitta kvar på brädan för mer test.

Stoked över seglingen idag så jag skulle kunna rabla på spaltvis men jag tycker vi låter lite sköna bilder som Pappa tog precis på slutet avsluta inlägget.

Vad händer imorgon? segling såklart!
Häng på!


K4 fins, Fram shark tooth 8 cm, bak flexy 15 cm Quadkit 798.-


Superman returns


Ut med r*va och sprätt



Sydafrika? nej där kommer vinden från vänster ;-)


Stålmannan lättar mot himlen


Världens roligaste och bästa sport, ja!


Stoked? Check!


Är det ett bra kit? Sick shit!

Inga kommentarer: