söndag 20 juni 2010

Morgonstund har guld i mund...

Ja visst är det väl så, precis som det alltid var bättre förr, så lönar det sig alltid att vara ute på vattnet tidigt, likaså denna dag!

Var uppe med Amme vid halv sju och fixade min vanliga frukost bestående av havregrynsgröt med banan och russin samt äggröra av två ägg, sitter fint i kistan.

Var ingen vidare ryck i björkarna utanför så jag ringde Chriss men han hade försovit sig, så jag var ute först och precis vid ankomst tyckte jag det började piska på så jag halade fram smack 4,8 och greppade quaden, var ute precis innan 8 på vattnet och mötte då Jocke som avverkat 2 timmar och myntade att det blev bättre och bättre, gott!

07.57 Jocke upp, jag ner :)



Ut i böljan blå och det var skönt drag med 4,8, jag var själv ute till en början och slörade ner mot revet där vågorna ofta är lite större då det inte har legat på så länge, klippte några bra vågor och övade lite loopar, fick på några med riktigt bra schvung och landade nästan torrt, provade även en lite högre delayed där framfoten åkte ur i landningen, det kändes ordentligt i vristen på foten som satt fast, ouch!

Blicka över axeln och dra upp benen (kunde greppat längre bak)



Snart kom även Samuel ut som lånat min one85 och dottern på sin Goya, kul att se fler familjesurfare :-) han såg ut att stortrivas på brädan, vilken passade dagen bra då det alltid är lite segare på insidan när det inte drar på ordentligt, jag var dock helt nöjd med quaden, den är ju bara sååå rolig att segla i vågor med!

Vertikal och radikal i små vågor!



Nu kom även Chriss ut och vi körde en bit ovanför revet och hade sköjj i vågorna, det märks att Chriss är på g med sin twin, den passar honom så bra, rätt volym men fortfarande väldigt rolig i vågor och hopp, han svänger till bra ibland även om farten ibland saknas, dock var det inte megatryck idag.

Jag hade bakåtloopsclinic idag, var bra nära på 5-6 stycken innan jag till slut torrt kunde ställa ner en framför Chriss som gav mig tummen upp, det var gött, måste säga att gopro ger bra feedback på seglingen, bara man har tid att kolla materialet :-P

Blicka in vågen



Gå rakt upp



Håll ihop ner



Landa och håll i



Claima framför polaren



Senare fyllde att folk på och solen kikade gott fram, jag softade ner och hängde en stund på stranden, slapp nedriggning eftersom Manno tog min bräda och Steffe fick smack 4,8. Hade gärna stannat kvar hela dagen men butiken kallade och jag rullade hemåt för att hämta James innan det var dags för öppning.

Andy O hitter en våg



Midsommar härnäst, det blir ju vind eller hur?!!

3 kommentarer:

Jonas sa...

Morgonsurf är king-igast!

Andreas Choulet sa...

Alltid!

André sa...

Jävligt nice å se! Tittar förbi din affär ngn dag. Ligger ju nästan granne nu med Hstd-hemmet... :)